Reklamasjoner og retur
De bestilte varene er ikke i orden, eller ikke i henhold til dine forventninger? Vi vil gi deg råd om hvordan du kan klage på varene, eller vi hjelper deg med retur av produktene.
Jeg ønsker å klage på et produkt eller en forsendelseHvis det kjøpte produktet ikke fungerer som det skal, vil vi ta oss av hjelp med oppsett, reparasjon eller utskifting. Du må fylle ut klageskjemaet og sende det til vår adresse sammen med produktene. |
Jeg ønsker å trekke meg fra kontrakten og returnere produktetDu kan trekke deg fra kjøpekontrakten innen 14 dager fra levering, dvs. returnere varer kjøpt i vår e-butikk uten å oppgi grunn. Du må fylle ut angreskjemaet og sende det til vår adresse sammen med varene. |
FAQ - Svar på de oftest stilte spørsmålene
1. Hvordan kan jeg kontakte klageavdelingen?
Du kan kontakte vår klageavdeling ved å sende en e-post til: [email protected] .
2. Hvor lang tid tar det å behandle et krav?
Vi behandler klager raskt, men senest innen 30 dager fra mottaksdatoen.
3. Hvordan gå frem ved retur av varer?
Du kan trekke deg fra kontrakten og returnere varene uten å oppgi grunn innen 14 dager fra det øyeblikket du eller en person utpekt av deg mottar varene. Etter å ha returnert varene, vil vi returnere det betalte kjøpsbeløpet til deg i form av en sendebetaling til din konto.
4. Kan jeg trekke meg fra kontrakten hvis jeg kjøper som selskap?
Nei, bedriften er dessverre ikke en privatperson og kan dermed ikke returnere varene innen den lovlige fristen på 14 dager som med privatpersoner. Det er mulig å avtale bytte av varer til andre produkter.
5. Hvem bærer kostnadene ved frakt av returnerte varer?
Å returnere varene tilbake til vårt lager er helt innenfor din kompetanse. Dette gjelder også kostnadene forbundet med det.
6. Hvor skal jeg sende varene jeg ønsker å returnere?
Før du returnerer varene, pakk dem skikkelig, og klistre en etikett med adressen vår på yttersiden av pakken. Her er adressen for å sende pakken med de returnerte varene:
Media Leaders s.r.o. (RETURN)
Dlha 4
974 05 Banska Bystrica
Slovakia
Men vær forsiktig! Vi vil ikke holdes ansvarlige for tilstanden der vi mottar pakken din fra transportøren. Derfor, før du sender varene, sett dem i den originale tilstanden de kom fra oss i, og fyll esken med materiale som vil beskytte varene mot skade under transport. Hvis det til tross for dette skjer noe med forsendelsen din på vei til oss, ta umiddelbart kontakt med transportøren som overtok pakken fra deg og kreve erstatning for skaden.
7. Jeg ønsker å bytte varene (f.eks. på grunn av feil størrelse). Hvordan bør jeg gå frem?
Hvis produktet ikke er brukt i det hele tatt (det vil si at det ikke er urenheter på det - hår, smuss osv.), er det kun prøvd på, det er mulig å bytte produktet til en annen størrelse. Det er imidlertid nødvendig å fylle ut klageskjemaet og angi i notatet forespørsel om bytte til et annet produkt/en annen størrelse.
8. Kan jeg returnere alle typer produkter?
Definitivt ikke. Loven definerer nøyaktig hvilke kategorier av varer som ikke kan returneres. For eksempel in-ear-hodetelefoner (spionhodetelefoner) og lignende.
Kjøper kan ikke trekke seg fra kontrakten som den er gjenstand for
- salg av varer laget i henhold til de spesielle kravene til kjøperen, spesiallagde varer eller varer beregnet spesielt for én kjøper (f.eks. produksjon av en neonlogo eller for en gobo-projektor, spesiallagde navnelapper i henhold til kjøpers forespørsel),
- salg av varer som er gjenstand for rask kvalitetsreduksjon eller forringelse,
- salg av varer innelukket i en beskyttende emballasje som ikke er egnet for retur på grunn av helsevern eller hygieneårsaker og hvis beskyttende emballasje ble ødelagt etter levering av produkter (for eksempel øretelefoner - spionøretelefoner, nitrittrenser, etc. ),
- levering av elektronisk innhold annet enn på et fysisk medium, hvis leveringen startet med uttrykkelig samtykke fra forbrukeren og forbrukeren erklærte at han ble behørig informert om at han ved å uttrykke dette samtykket mister retten til å trekke seg fra kontrakten (f. en digital/elektronisk programvarelisens).
9. Når mottar jeg betalingen for de returnerte varene?
Vi sender penger for returnerte varer senest 14 dager etter at vi har mottatt pakken og kontrollert de returnerte varene. Ved lov har vi 14 dager fra mottaksdato på lageret til å behandle varene fra kontrakten. Du vil få pengene tilbake med samme metode som betalingen kom til oss. Ved ekspressbetalinger (kredittkort, Google Pay, Apple Pay osv.) kommer pengene inn på kontoen din innen 3 virkedager. Bankoverføring tar vanligvis 1-3 virkedager. Hvis betalingen var oppkrav, må du fylle ut skjemaet kontonummeret i IBAN-format (Legg til mottakerens navn) for refusjonen og vi vil refundere betalingen via bankoverføring.