Vilkår og betingelser

Følgende generelle salgsbetingelser regulerer tilbud og salg av produkter og / eller tjenester på e-handelsnettstedet www.cool-mania.com (“nettstedet”). Les disse generelle vilkårene nøye før du bestiller noen produkter.

Media Leaders sro, et selskap registrert i Slovakia (virksomhetsregistreringsnummer 46 406 999, skattekode og momsnummer SK2023368787, har sitt hovedkontor i Slovakia, på Dlha 4, 974 05 Banska Bystrica, Slovakia. Media Leaders er innehaver av e -handelsnettsted Cool-mania

1. Felt for nettstedssøknad

1.1 Nettbutikken Cool-mania er reservert for detaljhandel. Cool-mania tilbyr produkter til salgs eksklusivt til kundene “sluttbrukere”, dvs. “forbrukere”. Det regnes som en "forbruker" enhver person som kjøper varer til formål som ikke er relatert til kommersiell, håndverker eller profesjonell aktivitet som utføres i sin virksomhet. Hvis brukeren ikke er en "Forbruker" blir invitert til å unngå å sende inn bestillinger på nettbutikken; Cool-mania forbeholder seg retten til ikke å behandle bestillinger som er plassert fra brukere som ikke er "forbruker" og eventuelle bestillinger som ikke er i samsvar med Cool-manias forretningspolitikk.

1.2 All informasjon på nettstedet utgjør ikke et bindende tilbud for salg av produkter i noe land eller sted.

Produkter som tilbys for salg på nettstedet kan bare kjøpes og sendes til kunder som bor og angir som destinasjon over hele verden.

1.3 Kjøpet av produktene på nettstedet er tillatt for personer som garanterer å være minst atten (18) år og er i stand til å inngå juridisk bindende kontrakter.

1.4 Salg av produktene på nettstedet utgjør en avstandskontrakt regulert av artikkel 50 og senere. av det slovakiske lovdekret nr. 206 av 6. september 2005 (“forbrukerkodeksen”) og ved slovakisk lovdekret nr. 70 av 9. april 2003, som inneholder reguleringen av elektronisk handel

1.5 Generelle vilkår og betingelser som gjelder, er de som er publisert på overføringsdagen for innkjøpsordren. De kan endres fra tid til annen med tanke på mulige reguleringsendringer. Eventuelle endringer vil tre i kraft fra datoen for publisering på nettstedet

2. Aksept av generelle salgsbetingelser og kontraktsinngåelse

2.1 Engelsk er det tilgjengelige språket for å inngå kontrakten. Kontrakten inngås i EU-landene, som spesifisert i paragraf 1.2 ovenfor

2.2 Kunden må lese nøye gjennom disse vilkårene. Kunden oppfordres til å laste ned, lagre eller skrive ut en kopi av den, samt informasjon om angrerett og annen informasjon som Cool-mania gir på nettstedet, enten før eller under kjøpsprosessen.

2.3 For å fullføre kjøpet av ett eller flere produkter på nettstedet, må kunden fylle ut bestillingsskjemaet og sende det til Cool-mania, elektronisk, i henhold til instruksjonene som vises på nettstedet i løpet av bestillingsfasene

2.4 Ved å sende inn et bestillingsskjema via nettstedet (videresende), aksepterer kunden ubetinget og godtar å overholde disse generelle vilkårene og betingelsene for salg i sin kontrakt med Cool-mania. I tilfelle uenighet om visse vilkår i disse generelle salgsbetingelsene, oppfordres brukeren til ikke å sende inn noe bestillingsskjema for kjøp på nettstedet.

2.5 Cool-mania vil arkivere bestillingsskjemaene i en database i samsvar med lovens vilkår. Kunden kan få tilgang til bestillingsskjemaet sitt gjennom seksjonen “ http://www.cool-mania.com/user/in ” på nettstedet.

2.6 Når kunden har sendt inn bestillingen, vil Cool-mania sende en e-post med bekreftelse av ordreinnføring som bekrefter mottakelsen av den.
Denne e-posten viser et utdrag av de viktigste elementene i bestillingen: personopplysninger som er oppgitt av kunden, leveringsadresse, detaljer om de bestilte produktene (beskrivelse og antall), prisdetaljer, betalingsmåte, leveringskostnader, eventuelle eventuelle tilleggskostnader i tillegg som informasjon om angrerett og et sammendrag av generelle vilkår og betingelser. Kunden forplikter seg til å verifisere korrektheten og å kommunisere eventuelle rettelser via e-post [email protected]
Denne e-postmeldingen utgjør ikke aksept av bestillingen, men bare bekreftelse på riktig mottakelse av den av de riktige systemene til Cool-mania. Kunden vil også finne sitt personlige "Bestillingsnummer", som må brukes i andre etter kommunikasjon med Cool-mania.

2.7 Kontrakten mellom Cool-mania og Kunden vil bare bli inngått når Cool-mania bekrefter at Bestillingen er akseptert via e-post "Bestilling og forsendelsesbekreftelse"

2.8 Enhver e-post sendt til Kunden som bekrefter bestillingsstatusen hans (for eksempel e-post med "Forespørsel om ytterligere informasjon" eller e-post om "Melding om leveringsforsinkelse"), eller muntlig kommunikasjon om bestillingen kan ikke betraktes som en aksept av den.
Fullføringen av kontrakten skjer med forsendelsen av de bestilte produktene, med mindre Cool-mania ikke har varslet Kunden om manglende aksept av det, eller Kunden har bedt om kansellering av det.

2.9 Cool-mania forbeholder seg retten til å nekte eller begrense ordrer som ikke gir nok garantier for solvens eller som er ufullstendige eller uriktige. I tillegg til ordre relatert til produkter som ikke lenger er tilgjengelige (ikke på lager)
I disse setningene kommuniserer Cool-mania via e-post til kunden så snart som mulig at kontrakten ikke er inngått, og at innkjøpsordren ikke er akseptert, og spesifiserer årsakene til avslag.
I tilfelle betaling som allerede er fullført, gir Cool-mania tilbakebetaling av kunden for det beløpet som allerede er belastet med en reversering av transaksjonen (se art. 13. Refusjonsmetode)
Cool-mania forbeholder seg også retten til å avvise bestillinger fra enhver kunde som Cool-mania har en pågående juridisk tvist angående en tidligere bestilling. Cool-mania kan kansellere bestillinger hvis de mistenker falske aktiviteter og kan nekte å behandle bestillinger fra kunder med en tidligere falske ordrehistorikk.

3. Produktinformasjon og produkttilgjengelighet

3.1 Hovedkarakteristikkene til hvert produkt vises på hver "Produktinformasjonsside" på grunnlag av informasjon fra produsentene. Cool-mania, forbeholder seg retten til å endre produktinformasjonssiden uten varsel.

3.2 Cool-mania vil gjøre sitt beste for å representere bilder så tett som mulig på produktene som tilbys for salg.
Fargene på produktene kan imidlertid avvike fra de virkelige i samsvar med innstillingene til datasystemene som brukes av brukeren.
Bildene i produktspesifikasjonene kan også variere i fargenyanse, størrelse eller i forbindelse med tilbehør til produkter. I forbindelse med kjøpsavtalen skal beskrivelsen av produktet inneholde i bestillingsskjemaet sendt av klienten

3.3 På nettstedet kan det også vises støtteinformasjon om kjøp av generell art, slik som de som er funnet, for eksempel, eller i Ordliste Kjøpsguide.
Denne informasjonen er gitt som enkelt generisk informativt materiale, som ikke tilsvarer egentlige egenskaper til et enkelt produkt. I forbindelse med kjøpsavtalen skal beskrivelsen av produktet inneholde i bestillingsskjemaet sendt av klienten.

3.4 På "Produktinformasjonssiden" for hvert produkt er det en spesiell seksjon som inneholder informasjon om "Produkttilgjengelighet". Kunden kan bare kjøpe produkter med følgende uttalelse "På lager".
I tilfelle Produktstatus er " Ikke på lager " kan Kunden fortsette med reservasjonen av produktet, og Cool-mania på vegne av klienten vil bestille det til leverandøren. Når produktet er tilgjengelig, vil Cool-mania varsle kunden via e-post.

3.5 Vær oppmerksom på at å legge til et produkt i handlekurven ikke betyr at produktet automatisk er reservert for kunden.
Produktet er fremdeles tilgjengelig for kjøp av andre kunder frem til innlevering og ordrebekreftelse fra Cool-mania, i samsvar med disse salgsbetingelsene.
Det kan avhenge av samtidige innkjøpsordrer på nettstedet. Av tekniske årsaker er det mulig at et “tilgjengelig produkt” kan bli utsolgt etter overføring av bestillingen, og det er derfor nødvendig å vente på en ny forsyning. I dette tilfellet vil kunden bli informert umiddelbart via e-post ("Produkt reservert" eller "leveringsforsinkelse") og kan be om å kansellere bestillingen når som helst før levering av produktet ved å klikke på "avbryt" -knappen i eposten.

3.6. I tilfelle det bestilte produktet ikke er tilgjengelig, vil kunden bli varslet via e-post umiddelbart og i alle fall innen tretti (30) dager fra dagen etter overføring av bestillingen. Hvis betalingen allerede er fullført, gir Cool-mania samtidig tilbakebetaling av Kunden for det beløpet som allerede er belastet med reversering av transaksjonen. (se avsnitt nedenfor: 13. Refusjonsprosedyrer)

4. Pris, fraktkostnader, skatter og avgifter

4.1 Alle priser publisert på nettstedet er i € (euro) omregnet til andre valutaer i henhold til gjeldende valutakurser. De inkluderer merverdiavgift (20%) hvis produktene sendes og leveres over hele verden.

4.2 Cool-mania forbeholder seg retten til å endre prisen på produkter når som helst. Det er underforstått at prisen på produktet som vil bli belastet kunden er den som vises på nettstedet på tidspunktet for bestillingen. Eventuell økning eller reduksjon etter overføring av ordren, vil ikke bli vurdert.

4.3 Produktprisen inkluderer ikke fraktkostnader. Leveringskostnader belastes kunden, og skal betales av kunden sammen med betaling av den totale ordreprisen.
Beløpet for alle bestillinger er 8 euro (inkludert moms) i handlekurven under online kjøpsprosedyren og før den er fullført, samt i e-posten "Bestilling og forsendelsesbekreftelse".

4.4 Den totale bestillingsprisen (med en separat angivelse av leveringskostnadene og eventuelle andre tilleggskostnader) vises alltid i handlekurven på slutten av innkjøpsprosedyren. "Denne summen (som vil bli angitt for kunden i" Bestillingsoppføring) bekreftelse "og i" Bestillings- og forsendelsesbekreftelse "e-post), vil være det totale beløpet som Kunden skal betale i forhold til innkjøpsordren. Ingenting forfaller fra Kunden i mer enn dette beløpet, bortsett fra eventuell tollavgift (se avsnitt nedenfor) .

4.5 Frakt til noen veldig spesifikke destinasjoner kan kreve ekstra avgifter og kostnader som mottas av mottakeren og betales ved levering av produkter direkte til skatte- og tollmyndighetene eller til kureren. Kunden skadesfrir Cool-mania fra slike skatter, avgifter og avgifter. Imidlertid skal enhver mulig avgift, avgift, utgift eller annen avgift gitt i lovgivningen i hvert enkelt land der produktene sendes og leveres, bæres av kundene.

5. Hvordan kjøpe

5.1 Å kjøpe produkt på nettstedet er mulig med eller uten registrering. Registreringen tillater kunden å ha en rekke tilleggstjenester ved å opprette en personlig profil.

5.2 På nettbutikken velger Kunden å velge og legge til produktene som er tilgjengelige og bestillbare i handlekurven, som beskrevet på den relevante "Produktinformasjonssiden". Under ordreinnleggingen kreves det at Kunden oppgir visse personlige opplysninger (personopplysninger, destinasjon, fasttelefonnummer og mobilnummer, e-postadresse); og sett inn gyldige detaljer om kredittkortet som er juridisk ansvarlig, eller andre betalingsmåter (som forutsatt i disse vilkårene og betingelsene for salg).

5.3 Cool-mania forbeholder seg retten til å be om ytterligere informasjon og dokumentasjon for å fastslå identiteten og eierskapet til kunden til å foreta betaling. Kunden garanterer at all gitt informasjon er sann, nøyaktig og fullstendig (se neste avsnitt om betalingsmåte).

5.4 Etter bestillingen (videresendt), oppfordres kunden til å skrive ut eller lagre en elektronisk kopi av den og fremdeles beholde de nåværende generelle salgsbetingelsene, i samsvar med bestemmelsene om fjernsalg.

5.5 Kunden som bestilte en pålogging (betyr at han er registrert kunde og har opprettet sin egen profil).

5.6 Etter at kunden har bekreftet riktig mottakelse av bestillingsskjemaet (se punkt 2.6), behandler Cool-mania bestillingen og verifiserer dataene som er lagt inn av kunden, betalingsmåte, klargjøring av produktene på lageret. I noen tilfeller kan det trenge en telefonkontakt med kunden eller be om ytterligere dokumentasjon (se avsnitt Betalingsmåte)

5.7 Cool-mania kommuniserer aksept av bestillingen ved å sende e-posten "Bestilling og forsendelsesbekreftelse" som inneholder et sammendrag av informasjonen som allerede finnes i bestillingsskjemaet: måldata, beskrivelse og antall produkter som er bestilt, betalingsmåte, datalevering.

5.8 I tilfelle avslag, vil kunden bli varslet av Cool-mania så snart som mulig (og under alle omstendigheter innen 30 dager fra datoen for bestillingsplasseringen) ved å sende en e-post om "Avbestillingsbekreftelse" med begrunnelse. I tilfelle betaling som allerede er fullført, gir Cool-mania kontekstuelt å tilbakebetale Kunden for beløpet som allerede er belastet med en reversering av transaksjonen (se art. 10. Refusjonsmetode)

6. Betalingsmåter

Som nevnt i avsnitt 4.2 (Produktpris, fraktkostnader, skatter og avgifter) Vær oppmerksom på at alle transaksjoner, inkludert valuta, blir omregnet til euro etter betaling fra kunden.

6.1 Kredittkortbetaling

6.1.1 Ved betaling med kredittkort vil beløpet relatert til kjøpet bli belastet av banken umiddelbart, etter avslutning av transaksjonen utført av kunden online.

6.1.2 På tidspunktet for bestilling av kunden skal websesjonen omdirigeres fra nettstedet til en sikker side på GP WEBpays nettsted (SSL). På et slikt nettsted vil kunden kunne fullføre betalingen av prisen
På ingen tid i løpet av kjøpsprosessen er Cool-mania i stand til å vite informasjon om kundens kredittkort. Dataene er ikke tilgjengelige av Cool-mania eller tredjeparter, og heller ikke på tidspunktet for bestillingen eller senere. Intet arkiv av Cool-mania opprettholder slike data. Under ingen omstendigheter kan Cool-mania holdes ansvarlig for ulovlig eller ulovlig misbruk av tredjeparter, etter betaling av produkter kjøpt på nettstedet.

6.1.3 Cool-mania forbeholder seg retten til å be kunden via e-post om å sende en kopi av forsiden / baksiden av et gyldig identitetskort. E-postforespørselen vil spesifisere tidsperioden dokumentet må mottas av Cool-mania. Uansett vil dette begrepet ikke være mer enn 5 virkedager. I påvente av det forespurte dokumentet blir bestillingen suspendert. Ved forespørsel holdes kunden til å sende alle de forespurte dokumentene innen den angitte tiden. Hvis Cool-mania ikke mottar disse dokumentene innen forespurt tid som i e-postforespørselen, eller mottar ugyldige eller utløpte dokumenter. Kontrakten vil være i henhold til og for formålene med art. 1456 cc, og bestillingen vil deretter bli kansellert, bortsett fra retten til kompensasjon for eventuelle skader Cool-mania kan bli utsatt for som følge av klientens oppførsel. Opphør av kontrakten, vil kunden bli varslet via e-post, senest 2 dager etter fristen for å sende inn dokumenter som kreves av Cool-mania, og vil resultere i kansellering av bestillingen og vil bli refundert det betalte beløpet. Hvis Cool-mania mottar den nødvendige dokumentasjonen innen den angitte tiden, vil leveringsbetingelsene, dvs. overtagelsen av Produktet av kureren, bli kommunisert til Kunden etter bekreftelse av transaksjonen fra Central for å forhindre svindelrisiko.

6.1.5 Cool-mania kan ikke vite og lagrer ikke dataene på noen måte knyttet til kredittkortet til kunden eller med andre betalingsmåter knyttet til den kontoen).

6.2 Bankoverføring

6.2.1 Kunder kan betale via bankoverføring. Bestilte varer vil bli sendt etter at vi mottok betalingen.

Kontonummer : IBAN: SK9802000000002952352651

Mottakere bankadresse:
Vseobecna uverova banka
Mlynske nivy 1
829 90 Bratislava 25
Slovakia

SWIFT-kode (BIC): SUBASKBX

Variabelsymbol (referanse) : Bestillingsnummeret ditt

7. Forsendelse

7.1 Begrepet "forsendelse" refererer til øyeblikket da Cool-mania overlot produktet til den definerte transportøren som tar produktet ansvaret (kriteriene kan variere avhengig av typen av produktet som er bestilt og på destinasjonen)

  • Ankommer vanligvis innen 5 virkedager (kan variere avhengig av bestemmelsesland)
  • Internasjonal post 1. klasse 'Signed For' Delivery - International 'Signed For '
  • GLS kurertjeneste - Internasjonal levering

7.2 Forsendelsesbetingelser og leveringsbetingelser er spesifikt nevnt i forhold til det enkelte produkt på hver relevante "Produktinformasjonsside". Forsendelsesbetingelser skal tre i kraft fra datoen for overføring av bestillingen, med mindre annet er spesifisert

7.3 Hvis flere produkter bestilles samtidig med forskjellig tilgjengelighetsstatus, vil Cool-mania bare utføre en forsendelse. Forsendelsen vil foregå med respekt for de lengste tidene (f.eks. Hvis 1 produkt bestilles med statusen "Ikke på lager", sammen med et produkt med statusen "På lager", vil begge produktene bli sendt med lengre leveringstid, dvs. 30 dager).

8. Levering: Gebyrer og vilkår

8.1. Leveranser av produkter gjøres til postadressen til destinasjonen som er angitt av kunden i bestillingsmodulen.

Pakke- og leveringsgebyrer

Verdensomspennende standard - 8 € (verdensomspennende levering)

verdensomspennende leveringsfrakt

8.2 Kunden er pålagt å rapportere eventuelle spesielle funksjoner knyttet til produktets leveringssted. I tilfelle feil informasjon og detaljer blir gitt, vil belastningen på eventuelle ekstrautgifter som Cool-mania tåler for å fullføre leveransen av Produktet være ansvarlig for Kunden.

8.3 Leveransen av bestillingen refererer til gateplan. Vi leverer ikke til postkasser, postkontorer, og leverer ikke til et tredje selskap som er involvert i transport / speditører.

8.4 Alt ansvar og risiko for de kjøpte varene belastes Kunden fra det øyeblikket Posttjenesten har signaturen til mottakerne

8.5 Eventuelle spørsmål angående den mottatte varens fysiske, korrespondanse eller fullstendighet må rapporteres umiddelbart av Kunden til Cool-mania og senest 5 dager fra leveringsdatoen ved å rapportere via e-post til [email protected]

8.6 I tilfelle Kunden ber om å sende det kjøpte produktet på nytt, vil Cool-mania gå videre til en ny levering som forbeholder seg retten til å bære kostnaden, i tillegg til kostnadene, kostnadene for å returnere Produktet til Cool-mania.

8.12 I det tilfellet at det kjøpte produktet ikke blir levert eller forsinket i forhold til leveringsbetingelsene angitt i delen Spesifikasjoner, kan kunden rapportere det via e-post: [email protected] . Cool-mania vil undersøke klagen og skal straks varsle kunden via e-post innen maksimalt femten (15) virkedager.

9. Returer: Angrerett

9.1 I samsvar med artikkel 64 og senere av forbrukerkoden (lovdekret nr. 206/2005), har kunden "forbruker" rett til å trekke seg fra kjøpet av produktet uten straff og uten å gi noen spesifikasjonsgrunn, innen (14) dager fra mottakelse av produktet. I henhold til vilkårene spesifisert i de følgende punktene

9.2 Cool-mania gir kunden bedre vilkår enn gitt i forbrukerkoden (som sier at kunden må sende en skriftlig melding innen 14 dager, med et postbrevet brev med returkvittering) for å utøve denne retten, det er nok å kommunisere vil innen 15 virkedager fra leveringsdatoen for produktet, via e-post: [email protected] Emne: (“Jeg vil bruke angreretten)

9.3 Kommunisere tilbaketrekningen, skal kunden angi bestillingsnummeret (utstedt på kjøpstidspunktet), Produktet eller produktene som den har til hensikt å utøve sin angrerett for og tydelig uttrykke sin intensjon om å trekke seg fra kjøpet

9.4 Når du har mottatt uttaksforespørselen via e-post, vil Cool-mania kundeservice umiddelbart gi kunden instruksjoner om hvordan du returnerer produktene. Produktene må sendes til firmaadressen som er oppgitt på kontaktsiden.
Produktet må returneres intakt, ubrukt, komplett med alle originale deler og emballasje (poser og / eller emballasje), i samsvar med vilkårene i følgende punkter 9.5

9.5 Hvordan returnere - Returforsendelse fra kunden

9.6 I tilfelle uttaket ikke er utført i henhold til art. 64 og seq. Forbrukerkoden, og spesielt hvis produktet ikke er komplett med alle deler og / eller ledsaget av tilbehør og / eller elementer som utgjør en integrert del (f.eks. Må etiketten fremdeles festes på produkter med engangsforsegling, er det en integrert del av produktet) og / eller ikke er i original emballasje, eller til og med når det er skadet eller brukt av klienten (produktene har ikke blitt brukt, vasket, brukt) annet enn den rimelige grensen for aktsomhet, gjør det ikke innebærer avslutning av kontrakten, og vil følgelig ikke ha rett til refusjon av beløpet som kunden har betalt for produktet. Produktet vil forbli til kundens disposisjon i Cool-manias lager og venter på henting, samtidig som den annullerer anmodningen om uttak.

9.7 I samsvar med artikkel. 67, fjerde ledd, i forbrukerkoden, først etter mottak av produktet og først etter å ha bekreftet en positiv overholdelse av vilkårene og prosedyrene for å utøve angrerett og integriteten (som spesifisert i avsnittene ovenfor), skal Cool-mania innen fjorten (14) dager fra datoen for mottak av produktet, og i alle fall innen tretti (30) dager fra datoen da Cool-mania ble informert om anmodet om uttak, tilbakebetaler beløpene som er betalt av kunden. Refusjonen inkluderer leveringskostnader, men ikke det beløpet som er betalt for kjøpet av eventuelle "ekstra leveringstjenester"

KLAGEFORMULAR - (trenger å fylle ut og sende med returnerte varer - bruk 2 års garanti for produktfeil)

TILBAKESKJEMA - (trenger å fylle ut og sende med returnerte varer opptil 14 dager etter at produktet er mottatt)

10. TILBAKEBETALINGSPROSEDYRER

10.1 Refusjonen vil bli utført med en reversering av betalingstransaksjonen (hvis betalingen ble utført av kunden med kredittkort eller bankoverføring)

10.2 I tilfelle misforhold mellom mottakeren av produktene som er angitt i bestillingsskjemaet og som betalte beløpet for kjøpet, vil tilbakebetaling av beløp i tilfelle angrerett bli utført av Cool-mania, til de som betalte.

10.3 Som allerede nevnt i avsnitt 4.1, blir alle transaksjoner gjort av kunder som er bosatt i et EU-land konvertert til euro som et resultat av kundens betaling. For betalinger i andre valutaer enn Euro, returnerer Cool-mania fortsatt beløpet i Euro. Valutabeløpet beregnes deretter på forholdet mellom endring den dagen refusjonen ble gjort. Valutakursrisikoen belastes derfor kunden.

11. Konvensjonell garanti

11.1 Produktene som selges på nettstedet kan, avhengig av art, dekkes av en konvensjonell garanti utstedt av produsenten ("Konvensjonell garanti"). Kunden kan bare stole på denne garantien overfor produsenten. Varighet, territoriell utvidelse, vilkår og betingelser for bruk, hvilke typer skader og / eller mangler som dekkes, og eventuelle begrensninger i garantien, avhenger av den enkelte produsent og er angitt i garantisertifikatet i produktboksen.

Produsenten av produktene er ansvarlig for eventuelle skader forårsaket av feil i slike produkter.
Denne typen garanti har frivillig karakter og legger ikke til, erstatter ikke, begrenser eller ekskluderer ikke og skal ikke påvirke den juridiske garantien.

12. Juridisk garanti på 24 måneder for samsvarsfeil

12.1 I henhold til forbrukerkoden dekkes også alle produkter som selges på nettstedet til "forbruker" av den juridiske garantien på 24 måneder som dekker avvik med den kvaliteten som kreves og deklareres i kontraktene (under artikkel 128 ff. Leg.nr. 206/2005). For å motta garantiservice må kunden bevare ordrekvitteringen ("Bestillings- og forsendelsesbekreftelse" e-post eller leveringsbrev eller bevis på betaling).

12.2 Den juridiske garantien på 24 måneder dekker mangler eller manglende samsvar med produktet, som ikke er tydelig på kjøpstidspunktet, som eksisterte på leveringstidspunktet, hvis produktet brukes riktig, i samsvar med den tiltenkte bruken og som fastsatt av produsenten (bestemmelsene i dokumentasjonen som til slutt er knyttet til produktet.
Mangelen om samsvar må oppheves, med forbehold om tilbakekalling av garantien, innen to måneder fra datoen den ble oppdaget.

12.3 Varer anses å være i samsvar med kontrakten dersom, på leveringstidspunktet til forbrukeren:

12.4 Er derfor ekskludert fra omfanget av den juridiske garantien defekter bestemt av utilsiktede fakta eller ansvar fra kunden, eller ved at bruken av produktet ikke samsvarer med den tiltenkte bruken, og / eller spesifisert i teknisk dokumentasjon kan være knyttet til produktet.

12.5 I tilfelle en defekt eller manglende samsvar med produktet gir Cool-mania, uten kostnad for kunden, å gjenopprette produktets samsvar: ved å reparere eller erstatte produktet med en annen med like eller større funksjoner. Ellers med passende prisreduksjon eller avslutning av kontrakten som refunderer det betalte beløpet.

12.6 For å dra nytte av den juridiske garantien, må kunden først fremlegge bevis for datoen for kjøp og levering av varer. Det er tilrådelig at kunden, i forbindelse med bevis, lagrer en kopi av "Bestillings- og forsendelsesbekreftelse"-e-post, som Cool-mania sendte eller andre dokumenter som bekrefter datoen for kjøpet (for eksempel leveringsbrev eller betalingsbevis).

12.7 Kunden må sende til Cool-mania en spesifikk kommunikasjon, som krever eliminering av avvik, via e-post [email protected] Emne: Produktet er defekt

12.8 I tilfeller der anvendelsen av garantien innebærer retur av produktet for å reparere feilen, må produktet returneres av kunden i originalemballasjen, komplett i alle deler (inkludert emballasje og eventuell dokumentasjon og tilbehør). For å begrense skade på originalemballasjen, anbefales det å legge den i en annen eske. Festing av etiketter eller tape direkte på originalemballasjen bør unngås.

12.9 Hvis mangelen ikke blir funnet, eller hvis det ikke skulle være en manglende samsvar med produktet, i henhold til lovdekret 206/2005, vil kunden bli belastet for eventuelle kostnader for kontroll og reparasjon, samt andre kostnader ( transport, osv ..) til slutt opprettholdt av Cool-mania. Garantien er ugyldig hvis feilen skyldes forsømmelse eller misbruk av kjøper, svindel, fuktighet eller andre årsaker som ikke er relatert til produksjons- eller produksjonsfeil.

13. Personvern

13.1 Personopplysningene som kunden ber om og leverer under fylling av bestillingsmodulen blir samlet inn og behandlet for å oppfylle kundens krav og vil under ingen omstendigheter bli lisensiert til tredjeparter. Cool-mania garanterer sine kunder respekt av regler om behandling av personopplysninger, underlagt personvernkoden angitt i lovdekret nr. 196 datert 30.06.2003 og påfølgende endringer.

14. Feil og / eller unøyaktigheter på nettstedet

14.1 Cool-mania er kontinuerlig forpliktet til å sjekke online-katalogen for å forhindre feil eller unøyaktigheter. Det er imidlertid mulig at nettstedet inneholder feil, unøyaktigheter eller mangler. Cool-mania forbeholder seg derfor retten til å rette opp eventuelle feil, unøyaktigheter eller mangler på nettstedet, selv etter at det til slutt ble mottatt en bestilling. Forbeholder seg også retten til å endre eller oppdatere informasjon når som helst uten forvarsel til kunden.